معدن انگوران با 12 عنصر از معادن منحصر به فرد جهان است
نوشته شده توسط : amatrack

محمد رضا فروزنده روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آغاز فعالیت برداشت از معدن انگوران برای تامین مواد اولیه كارخانجات ایرانی از سال 70 افزود: ایران قبل از سال 1370 از واردكنندگان سرب و روی محسوب می شد.

وی راه اندازی كارخانجات تولید كننده سرب و روی را منجر به خودكفایی در تولید این محصول ها در كشور دانست و یادآورشد: با آغاز شركت ملی سرب و روی ایران و راه اندازی كوره 49 هزار تنی، توسعه شركت های تولید كننده سرب و روی در كشور كلید خورد.

فروزنده، زنجان را قطب صنعت روی كشور دانست و اظهار كرد: در این استان علاوه بر تولید كنندگان بزرگ و عمده ای همچون كالسیمین، شركت های كوچك بسیاری نیز به فعالیت های معدنی اشتغال دارند.

مدیر عامل گروه توسعه معادن روی ایران، كوره شركت ملی سرب و روی ایران را از نسل دوم برای استحصال فلز روی دانست و گفت: این درحالی است كه فنلاند و سوئد به عنوان مركز تولید كوره های صنعتی، از دستگاه های نسل اول در كارخانجات سرب و روی خود استفاده می كنند.

وی میزان آلایندگی این كوره را زیر استانداردها دانست و خاطر نشان كرد: با وجود این موضوع، تصمیم برای جابجایی كارخانه قطعی شده است.

فروزنده، نقره، نیكل، كادمیوم و سرب روی را از عمده عناصر موجود در خاك معدن انگوران دانست و افزود: در صورت بهره برداری مناسب از این خاك، باید تمامی عناصر موجود استحصال شده و به بهره برداری برسد.

مدیرعامل گروه توسعه معادن روی ایران، ظرفیت اسمی نصب شده در شركت ملی سرب و روی ایران را 350 هزار تن دانست و یادآورشد: متاسفانه با شرایط بسیار سخت تامین خاك مورد نیاز، در زمان حاضر فقط از 110 هزار تن این ظرفیت استفاده می شود.

وی مجموع سرب و روی تولید شده در كشور را سالانه 200 هزار تن دانست و اظهار كرد: در زمان حاضر با وجود ظرفیت بالا در كارخانجات تولیدی سرب روی در صورت تامین خاك می توان روزانه حداقل 300 تن محصول تولید كرد.

به گفته ی فروزنده این درحالی است كه برای تولید سالانه 400 هزار تن با راندمان 80 درصد و حداقل میزان خاك، نیاز به تامین بیش از یك میلیون و 500 هزار تن خاك می باشد.

7319/522/245





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: